czwartek, 26 lipca 2018

NA RATUNEK!


Cześć!
Pokażę Wam dzisiaj grę z serii: Dobra gra w dobrej cenie! Przekonajmy się, ile naprawdę w niej dobrego.

Tytuł: NA RATUNEK!
Seria: Dobra gra w dobrej cenie!
Autor: Stefan Kołecki
Wydawnictwo: Egmont

Dane producenta:
Wiek: 5+
Liczba graczy: 2 - 4
Rozmiar pudełka: 19,5 x 12,6 x 3,7 cm

Zawartość pudełka:
16 kafelków z pojazdami ratunkowymi (4 karetki, 4 radiowozy, 4 wozy strażackie i 4 samochody pomocy drogowej)
24 kafelki wypadków (po 6 wypadków przypadających na wezwanie każdego z 4 pojazdów ratunkowych)
4 kafelki fałszywych alarmów
16 żetonów alarmów 
4 znaczniki zakazu (po 1 na każdy pojazd ratunkowy)
instrukcja


JAK GRAĆ?

Kafelki wypadków i fałszywych alarmów mieszamy ze sobą i układamy w domek czyli w kwadrat 5 x 5 + 3 na górze. Każdy z graczy układa przed sobą po 1 pojeździe ratunkowym z każdego rodzaju. Dla ułatwienia komplety dla każdego gracza są oznaczone na odwrocie innymi kolorami. Możemy też wylosować po 1 znaczniku zakazu, ale nie jest to konieczne, można grać bez nich. Wszystkie kafelki powinny być oczywiście zakryte. Z boku, ale w zasięgu ręki kładziemy żetony fałszywych alarmów - te są dwustronne, więc nie próbujcie ich zakryć 😉


Zaczynamy grę! Pierwszy, zazwyczaj najmłodszy z graczy odkrywa jeden ze swoich pojazdów ratunkowych i jeden kafelek wypadku. Jeśli pasują do siebie (kontrolnie sprawdzamy czy kolor pojazdu ratunkowego zgadza się z kolorem ramki na kafelku wypadku), kafelek wypadku zostawiamy przed sobą, odkrywamy kolejny swój pojazd ratunkowy i wypadek. Jeśli znowu trafimy, możemy losować dalej do wyczerpania pojazdów ratunkowych, czyli każdy z graczy ma maksymalnie 4 możliwości ruchu w jednej turze. W rzeczywistości jednak bardzo rzadko mamy okazję wykorzystać wszystkie 4 ruchy, gdyż: albo auto ratunkowe i wypadek nie pasują do siebie (wtedy oddajemy wypadek i przekazujemy kolejkę kolejnemu graczowi), albo zamiast wypadku wylosujemy kafelek fałszywego alarmu (wtedy nie tylko odkładamy kafelek i oddajemy kolejkę, ale jeszcze pobieramy żeton fałszywego alarmu). Każdy z graczy może też raz w ciągu gry użyć znacznika zakazu. Kiedy go odkryje, w ciągu pełnej kolejki nikt z pozostałych nie może użyć danego pojazdu, a jeśli go odkryje, natychmiast kończy się jego tura. 


Gra może skończyć się, kiedy na stole nie ma już kafelków wypadków, zostaną tylko 4 kafelki fałszywych alarmów i wtedy wygrywa osoba, która zebrała najwięcej kafelków wypadków. Druga możliwość kończy grę w momencie, gdy zostanie jeden z graczy, a pozostali uzbierają po 5 żetonów alarmu i poodpadaja z gry.



ZALETY

Na ratunek! to bardzo prosta gra na zasadach nieco rozbudowanego memory. Cały szkopuł w tym, aby zapamiętać położenie swoich samochodów i wypadków, które gracze odkrywają, a potem, jeśli te nie pasują, odkładają je z powrotem.
Nie mogę też nie wspomnieć o świetnym pomyśle autora na tematykę gry. Poprzez zabawę dzieci poznają różne zagrożenia i sposoby, jak sobie z nimi radzić, jaką pomoc wezwać. Jest to ciekawa, lekka i przyjemna, a zarazem bardzo edukacyjna gra, która rozwija w maluchach:
a) pamięć,
b) koncentrację,
c) wiedzę dotycząca radzenia sobie w najtrudniejszych sytuacjach życiowych,
d) cierpliwość,
e) logiczne myślenie.
Pudełko jest niewielkie, wszędzie się zmieści, nadaje się również do zabrania na wycieczkę.
W skład serii Dobra gra w dobrej cienie wchodzi już kilkanaście pozycji. Cena rzeczywiście jest niezła, bo jak się postaramy, to możemy je kupić już po jakieś 11 zł za sztukę. To naprawdę bardzo tanio, by poradzić coś na nudę.
Gra jest wykonana bardzo porządnie, z dość grubej tektury. Chciałabym również zwrócić uwagę na bardzo ładne, czytelne dla najmłodszych graczy ilustracje wypadków autorstwa Macieja Szymanowicza.

WADY

Wszystkie elementy gry są małe i trzeba uważać, żeby się nie pogubiły, ale takie właśnie mają być. Taka seria.

OCENA

Ocena bardzo pozytywna!
Bardzo dobrze, że wydawnictwo Egmont wypuściło na rynek serię ciekawych, dobrych gier na każdą kieszeń. Nie jest to może jakość na miarę "Dzielnych myszek", ale też cena tamtych, niektórych potencjalnych klientów po prostu wbija w ziemię. A tu praktycznie za grosze możemy zapewnić rozrywkę dziecku i całej rodzinie, przy okazji uświadamiając to, co każdy człowiek wiedzieć powinien, bo wszystko się w życiu może zdarzyć...
Serdecznie polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz