wtorek, 22 stycznia 2019

SEN


Cześć!
Kolejna bardzo miła niespodzianka od naszych poprzedników z 2 ekipy ogrywającej paczkę 11. Cudowna, bajkowa gra o krótkim tytule SEN od Naszej Księgarni. Walka toczy się o jak najprzyjemniejsze sny.

Tytuł: SEN
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Autor ilustracji: Marcin Minor

Dane producenta:
Wiek: 8-108
Liczba graczy: 2-5
Rozmiar pudełka: 18,8 x 13,5 x 4 cm

Zawartość pudełka:
54 karty krain ze snów
instrukcja
notes


ZASADY GRY

Celem przygotowania gry należy rozdać każdemu z graczy po 4 zakryte karty w taki sposób, aby nikt nie podglądał. Pozostałe karty kładziemy pośrodku w zakrytym stosie. Pierwszą kartę ze stosu zakrytego odkrywamy i kładziemy obok tworząc początek stosu odkrytego.


Na samym początku każdy z graczy może podejrzeć dwie z czterech swoich kart. Jeśli któraś z tych kart ma bardzo niską wartość, trzeba zapamiętać, by jej nie wymienić na "gorszą". W tym momencie zaczynamy rozgrywkę. Każdy z graczy po kolei wykonuje jedno z następujących działań:
1) bierze jedną kartę ze stosu zakrytego, sprawdza wartość kruków tak, by rywale nie widzieli, jaka to karta, po czym ma 3 możliwości:
a) wymienia ją na jedną z czterech swoich kart krain (kartę ze swojego snu, którą oddajemy zawsze kładziemy na stos odkryty),
b) jeśli ma zbyt dużą wartść kruków, odkłada ją na stos odkryty,
c) wykorzystuje jej działanie specjalne (istnieją 3 rodzaje kart, które dają dodatkowe, oznaczone na nich możliwości: wybór jednej z dwóch kart krain ze stosu zakrytego, możliwość podejrzenia jednej karty ze snu swojego lub dowolnego gracza i możliwość zamiany dwóch kart krain dowolnych graczy).
2) bierze kartę ze stosu odkrytego i wymienia ją na jedną ze swoich kart krain.
Za każdym razem staramy się wykonywać wymiany w taki sposób, aby pozostali gracze nie podglądali.


Kiedy któryś z graczy uzna, że suma kruków na kartach krain jego snu jest niższa, niż u pozostałych, krzyczy: Pobudka! W tym momencie wszyscy odkrywają swoje krainy i zliczają kruki. 


Wyniki spisujemy w załączonym notesie i gramy jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz..., aż przynajmniej jeden z graczy osiągnie wynik 100. Zwycięzcą zostaje osoba z najmniejszą ilością kruków.

ZALETY

Sen to przede wszystkim bardzo piękna gra. Już samo obcowanie z tymi ślicznymi kartami sprawia człowiekowi niesamowitą przyjemność. 
Wrażenia artystyczne na bardzo wysokim poziomie. Podczas rozgrywki nie ma na to czasu, ale warto poza nią dokładnie przyjrzeć się kartom, bowiem to małe dzieła sztuki, ilustrator wykonał naprawdę kawał dobrej roboty.
Kolorowa instrukcja bardzo jasno i szczegółowo opisuje wszystkie etapy gry wraz z graficznymi przykładami.
Grając, ćwiczymy przede wszystkim:
a) pamięć,
b) koncentrację,
c) dodawanie (przy zliczaniu kruków). 
Dodatkowo Sen, jak każda inna gra, znakomicie integruje towarzystwo i wykształca w uczestnikach umiejętność godnego przegrywania, a także skromnego wygrywania.
Pudełkowe 8+ jest moim zdaniem mocno zawyżone. Mój 5-latek przy pierwszej rozgrywce załapał zasady i ostatecznie, jak w każdą pamięciówkę, ze mną wygrał.
Cena Snu oscyluje od 32 zł. do ponad 40 zł, a więc jest to bardzo przyjemna gra w całkie przyjemnej cenie.

WADY

Uważam, że gdyby na pudełku widniała grafika z innej karty, mogłaby bardziej przyciągać wzrok i zachęcać do kupna.  

OCENA

Ocena bardzo, bardzo pozytywna!
Sen to gra, której zasady można wytłumaczyć dziecku w minutę, mimo, że instrukcja ma 8 stron. Przygotowanie gry również jest bardzo szybkie i proste, a o długości samej rozgrywki decydują gracze. Ilość rund również zawsze możemy dostosować do czasu, jakim dysponujemy. To wszystko zamknięte w niewielkim pudełku sprawia, że Sen można zabrać dosłownie wszędzie i zamiast się nudzić - świetnie się bawić. Na mojej liście życzeń Sen jest już od dawna, a teraz powędruje kilka oczek wyżej. Myślę, że niedługo dołączy do naszej kolekcji.
Polecam gorąco!

Za możliwość przetestowania dziękujemy Beacie i Dawidowi z ekipy 2 oraz Tomkowi Międzikowi - organizatorowi Poczty Planszówkowej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz